هفت برابر شدن سرعت SSD با استفاده از حافظه های تغییر فاز
 
درباره وبلاگ


با یاد خدا و با سلام امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید. با معرفی این سایت به دیگران قدمی مثبت در جهت اطلاع رسانی و آموزش بردارید.


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




Tecnology, Energy, Computer
فناوری، انرژی و کامپیوتر (TEC)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

دو عامل بسیار مهم در درایوهای ذخیره اطلاعات، میزان فضای ذخیره سازی و سرعت انتقال داده ها است. حالا به نظر می رسد که بعد از انقلاب درایوهای SSD در سرعت، بعد از عرضه درایو با حافظه تغییر فاز یا Phase‪-‬Change Memory شاهد جهش بزرگی در این زمینه خواهیم بود.

تیم دانشجویی مدرسه مهندسی جاکوبز دانشگاه کالیفرنیا اولین سری این درایو های SSD پر سرعت با نام Moneta را آماده نمایش کرده اند. البته مونتا تنها یک نوع جدید SSD نیست. بلکه این درایو یک PCM SSD یا اس اس دی با حافظه تغییر فاز است که اطلاعات را با استفاده از یک آلیاژ فلزی با نام chalcogenide ذخیره می کند. طبق گفته سازندگان، این کار باعث می شود که سرعت انتقال داده ها و ذخیره سازی اطلاعات، هفت برابر سریعتر از SSDهای موجود در بازار باشد.

PCM برای ذخیره اطلاعات از یک برنامه تولید گرما با جریان الکتریسیته استفاده می کند تا باعث تغییر آلیاژ مورد اشاره میان دو حالت کریستالی و بی شکل ‫(‬غیر متبلور‫)‬ شود‫.‬ خواندن اطلاعات هم از طریق یک جریان ضعیف تر اما با همین مکانیسم صورت می گیرد، تا سیستم تشخیص دهد که آلیاژ در کدام یک از دو حالت بی شکل یا کریستالی قرار دارد‫.‬

این درایو اطلاعات را با سرعت تئوری ۳۲۷ مگابایت بر ثانیه می خواند و ذخیره سازی و نوشتن اطلاعات هم با سرعت ۹۱ مگابایت بر ثانیه انجام می گیرد. اما برای دیدن آزمایش های عملی و کاربردی آن باید تا کنفرانس DAC 2011 صبر کنیم. البته به گمانم هنوز زمان زیادی تا تجاری شدن این ابداع باقی مانده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب